понеделник, 9 юли 2012 г.

ПУДИНГ - ЛЯТНА СВЕЖЕСТ

Този пудинг е по рецепта от "Пекарната на Рудолф" "ЧИПОЛАТА" но промених някои неща и ...ето резултата:)
Свежо и леко много подходящо за горещите дни:))))


Продукти:

1 литър прясно мляко
6 бр. жълтъци
200гр захар
2-3 ванилии
250 мл. течна сметана
100 гр стафиди
100 гр ореховки или други сладки
50 гр начупен шоколад
7-8 кайсии
1 шоколадова вафла
малко ром за накисване на стафидите
3 пакетчета желатин( или 30 гр )
2 начупени сусамки

Начин на приготвяне:

Сложете млякото да се свари.Разбийте жълтъците със захарта.Когато млякото заври ,го дръпнете от котлона.При непрекъснато бъркане го добавете към жълтъците.Върнете сместа на котлона и бъркайте докато сместа се посгъсти, но да не завира.Отделно накиснете желатина  в малко вода и сложете на водна баня да се разтвори.Добавете към сваленият от котлона крем и разбъркайте.Оставете да поизстине.Може да го сложите в купа със студена вода.
Забележка:Аз не изчаках много защото  нямаше време:) и за това някои от продуктите паднаха на дъното:)
.Разбийте малко сметаната но не до крем защото ще ви е трудно да я смесите с крема.Добавяйте по малко от крема към сметаната и бъркайте до хомогенна смес.
Накиснете стафидите в малко ром.Нарежете всички останали продукти ка кубчета.
Смесете всички продукти за пълнежа и ги изсипете в крема.
Пресипете сместа във форма и го оставете в хладилник да стегне.
За да извадите по лесно пудинга от формата ,потопете леко формата в съд с гореща вода и след това го обърнете.
Допълнение: за да използвам останалите белтъци :) направих орехов блат и начупих  краищата от него в пудинга вместо приготвените готови ореховки, а останалото прибрах във фризера ( ще се ползва по късно:))
За ореховият блат ако решите да си го приготвите:)
6 белтъка, 1 1/2 чаша захар, 2 ч.ч. орехи 2с.л. галета.Пече се 30 мин на 160 градуса












2 коментара:

  1. Елзи, много апетитно и красиво си го направила този пудинг.Гледах го и аз но не записах рецептата но ето ,че ти ми помогна.
    Аз също харесвам много Рудолф и неговите достъпни рецепти и благодаря за тази много ми хареса.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. И АЗ БЛАГОДАРЯ ЗА ХУБАВИТЕ ДУМИ!Аз също много го харесвам и когато имам време( в последно време нещо не стига) го гледам с голям интерес.Правих и пай - БАНОФИ по негова рецепта но още не съм го качила.Желая ти красив слънчев ден!:))))))

    ОтговорИзтриване